Tuesday, November 13, 2007

Lämna Alcatraz? Yes man kan...

hej hopps..
Samtal från Finska ambasaden på morron.

Dom har för oss fixat nu så att gammla konsulat mannen är på platts!
Imorron kommer jag att hämta det "apostilla" från Apostihlas avdelningen här på Madeira som är ett Certifikat för att säga att Födelseattestet vi har är ok.

det jag just fick höra var att Finska myndigheten gör ett mycket stort undantag för oss så vi skall kunna resa på Fredag genom att dom nu bara behöver fottokopior på Födelseattestet och Apostillan samt fotto på pass osv osv ..
Sen skall jag imorron gå till Carlos som nu åter igen jobbar på Finska Konsulatet här och han fixar även det resedokument vi behöver (Salvo Coudutio).
PÅ PLATTS! Herre gud .. vad har hänt?

Min teori är .. dom har ÄNTLIGEN fattat att dom måste ändra på saker och ting om hur dom hanterar folk o händelser.
Samt att dom nogtroligen förstår att dom har nog troligen gjort ett MYCKET stort misstag genom att inte ha en person på konsulatet..
Who know .. vi är sjukt lyckliga.. med detta dokument vet jag att vi får åka till Sverige.. det är sagt från alla håll o kanter..

over and out så länge!

0 comments: