Tuesday, January 29, 2008

Länge sen sist och mer saker på G

Hej på er alla glada o sura..


Själv vet jag inte vad jag är riktigt .. båda och kanske?!
Well sur är jag inte men trött, seg och på tok för mycket virr i skallen.

Var ett tag sedan jag skrev nått vettigt och tror inte denna post kommer att bli nått liknande till vettigt överhuvud taget faktiskt.

Well ni som har läst min frus blogg/resedagbok antar jag även vet att vi kommer att äntligen operera Gabriel på Fredag.
Vi kommer att åka till sjukhuset redan på Torsdag morgon kl 9, då vi skall möta Dr. Jill som tydligen är en av öns bästa kirurger vilket låter helt otroligt bra.
Sen antar jag att eftersom han är bäbis så har jag hört att han kommer att ha förtur in till operation vilket låter riktigt bra. Fast kommer att låta detta vara osagt.
Been there done that så att säga ..
-"Kom hit kl 9 för att göra en TAC-Scan", och vad händer.. 2 timmar senare?

Ajja ni vet ju det sen tidigare så skall fan inte elta om det häller.
Och antar att det är precis lika på alla sjukhus i världen..

Bara hoppas på att dom fattar att det inte är en vuxen dom håller på med som kan vara utan mat/vatten osv i flera flera timmar..

Sen skall vi ju flytta också, på Torsdag nästa vecka skall vi hämta nycklarna.
Spännande och så SJUKT SKÖNT! Slippa alla jävla grannars hundar som skäller 24/7, trafik som är värren än tyskarnas autoban.

Vet inte alls hur grannarna är i nya stället men när vi var där o kolla på lägenheten på kvällen så var det märkligt nog, tyst, lugnt och såå stillsamt skönt.

Får hoppas det håller sig så.

Är lustigt, har tappat arbetslusten HELT!
Så nu tar jag en paus i arbetet för att skriva av mig lite så kanske det släpper.

Måste fan få hitta på nått annat snart, jobbet jag har är helt underbart på alla sätt och vis men sammtidigt, jävligt tråkigt vid många tillfällen.
Nog för att jag alltid har nått att göra även som jag tror, folk där ute.. dom tror att man sitter här o latar sig större delen av dagen vilket faktiskt är rent åt helvete fel.
Tror inte folk tänker på att faktiskt så ofta när det händer nått vilket det gör rätt ofta hinner någon konstig person fixa det 2-3 minuter innan någon äns kommit på tanken att fan var det inte nått som strulade just?

Det är i alla fall det mål jag försökt sätta, att försöka hinna fixa allt små skit som strular innan någon annan kommer på det.

sen kommer det större problem, med telefoni och internet men där är det lite svårare att få det fixat tok snabbt. Men brukar ta 10minuter till en hel jävla dag att lösa sånt.

Men det är ju en jävla tomte som springer omkring i kablarna o fixar sånna saker.
Själv sitter jag bara o skriver bloggar hela dagarna och pillar mig i navel.
Japps så är det... NOT.

Men som kanske nån vet som läser detta är jag en rätt projekt inriktad person som kanske vill hålla på o testa lite för mycket saker sammtidigt.
Dock så stämmer det, jag gillar att jobba, hitta på nya lösningar, försöka göra mer automatiserade tjänster så att man kan sparka folk som inte behövs... Been there done that också eller hur TITTUT? (bara ett få tal som kommer att fatta det där)...

Har en t-shirt som det står .. Leave me alone or I will replace you with a simple bash script. Det är precis det jag gjorde på mitt gammla jobb och vipps så behövde vi inte ha en tjat lisa som bara var mer iriterande än nyttig.




The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but
because of those who look on and do nothing.

The world is a dangerous
place to live, not because of the people who are evil, but because of the people
who don't do anything about it.


Albert Einstein




nej nu gott folk kommer jag inte att skriva mer.. jag kommer att återkomma med status till så många som möjligt på så kort tid som möjligt.. hur det går för oss och lillkillen..

Over and out!





PS



Ett litet skratt förlänger livet säger dom...

1 comments:

Enligt mig. said...

Usch ja, detta är jobbigt jobbigt. Men men, det är några få dagar det handlar om så vi klarar nog det med. Men stackars vår lilla kille....
Älskar er massor! Puss