Thursday, August 23, 2007

Spännande saker....och mindre roliga saker!


Oho idag kom det ett spännande paket.
Var från min pappa som innehåller troligen en hel del saker till våran son kan jag tro.
Har inte vågat öppna det än utan väntar till jag kommer hem tror jag :)
Spännande spännande...

Har funderat lite till nu på olika projekt som skulle vara kul att sätta igång.
Har ju nu en:

"Leech" burk(windows burrrr) + Mailserver för våran domän.
Webserver (php/myssql osv) + FTP Server

Sitter och funderar lite på då vad mer för kul man skulle kunna köra igång.

Imorron vet jag att jag måste till jobbet på TOK för tidigt. (Gillar inte alls att gå upp tidigare än vad man skall behöva..)
Måste starta om våran växlen med tillhörande CCM för att se om det kanske kan hjälpa våra större problem med statistik filer som inte alls visar rätt.
Gillar inte alls saker om bara plötsligt slutar fungera utan en mer eller mindre lågisk förklaring.
Men det är bara att försöka hitta lösningar.. så får se om en omstart av tröskelverket kan funka annars är det bara att hitta andra lösningar.

Se om de möjligen ringder från sjukhuset här idag (gärna) så vi får en tid till att göra magnet röntgen på vår lilla son.
Samt så väntas det och väntast det (på tok för länge tycker jag) att min pappa skall få reda på när han får komma till Uppsala för en undersökning.

Som jag nämde igårdagens inlägg så gick min polares mor bort nyligen, och det var för hon hade hjärn cancer.

Och det hjälper ju inte att man bor så här långt borta och får reda på att "nyligen" min stackars far dessutom då en eftermiddag efter jobbet skulle ta en dusch och hittades vid sängen halvnaken dagen efter där han säger att han fryser, har mycket hög feber och det visar sig att han har 2 brutna revben, stort sår på skallen bakom örat (efter att ha på nått sätt rammlat och slagit i hela keramik-handfatet) samt att han har en just nu oförklarig mörknad på hjärnan!!!!

Vet inte vad jag skall säga riktigt.

Morsan och syrran var o hälsade på pappa på kvällen och då var han helt förändrad.
Som att han inte visste vem dom var..

Skrämmande.. dom dessutom som skulle dagen efter komma och hälsa på mig på ön. Vilken inte längre var säkert (men dom åkte i alla fall och vi alla här hade då telefon kontakt helat tiden om vad som hände).


Läkarna sa först nått om att han kan ha fått en infektion på hjärnan (kanske av en sån där äcklig farlig ålands-fästing som man inte alls vill vara nära) Men det var det inte efter någon test.

Då tror man att det kan vara en mindre blödning.


Tänkte när jag fick höra det att jo men det är ju logiskt.

Pappa duschade .. och halkade till slog i revbenen i badkarskanten och huvet då troligen i handfatet och där genom fått den blödningen.


Men dom vet fortfarande inte vad det kan vara!! Man tycker ju med all dagens teknik om allt o lite till så skall man väll veta lite om vad för saker och ting som händer i människans kropp?

Tydligen inte!


Efter ett par dagar på sjukhuset i Eskilstuna så fick han plötsligt något anfall av någe slag som efter lite medicin gick över. Vet inte häller där vad det kan ha varit.

En liten tid igen (har nu mera ingen tidsuppfattning om nått verkar det som) så hade pappa vaknat mitt i natten av att han hade haft en dröm om att han mår helt perfekt.

Och dessutom känna sig helt ok?! Skumt!


Det där trodde jag inte ett ögonblick på, men det verkar lite som att han mår lite bättre i alla fall.

Eftersom han verkar må lite bättre och har inte fått nått mer anfall/krämper eller liknande så skickade läkaren hem han med lite uppsyn naturligtvis.


Dock så har vi en lång väntan till mitten av september tror jag det var då han får komma till Uppsala för en bättre undersökning om vad mörknaden kan vara.

Ni som vet vad Uppsala är duktiga på gällande just oventande saker i skallen eller oventande klumpar i kroppen.

Jag förstår att allt detta måste varit mycket skrämmande för han och väldigt svårt att kanske förstå mycket av det också.
"Jag älskar dig pappa! Och allt kommer att gå så bra!"

Tack pappa så mycket för paketet jag så överraskande fick på jobbet idag. Stort leende vart det!
Alla här hälsar så himla mycket, skall försöka få råd att köpa en dv-kamera så man kan filma lill-killen lite och skicka hem massa dvd's med skratt o skrik!

Usch nu vill jag bara att alla sjukhus skall ringa och säga nu får ni komma .. så vi vet vad som händer!!!!!


Over and out!

0 comments: