Friday, August 24, 2007

Tidigt morron jobb!


Gomorron på er alla.


Japp idag var det dags att starta om våran växel och ccm burk.
Allt på grund av knasigheter med statistik som plötsligt slutade fungera, eller rättare sagt den slutade väll inte fungera men det visade helt klart inte rätt.


Nu har jag startat om växeln och klockan är i skrivandets läge 07.03 på morron.

Har för övrigt bara sovit i ca 3 timmar i natt då vår lilla son tyckte han skulle försöka vara vaken och jollra hela natten.

Gör det absolut inte lättare att få han o sova med våran helt underbara (NOT) säng som låter som .. jag vet inte vad så fort man vänder sig eller rör på sig.

Det kommer att bli helt klart en ny säng så fort vi får pengar...


Men till saken kring detta inlägg..

Jag har nu gjort lite test samtal in på NY KUND gruppen och låtit olika agenter som inte syntes med på gårdagens statistik ta dessa samtal.


Och JAJJAMENSAN! Tror det hoppade igång igen.

Nu till frågan... varför? Folket på Comgate tror jag absolut inte vet varför det är som det är.

Och mindre jag själv som är mer självlärd än påläst om denna växel.


Men det är ju så med allt nu för tiden.

Funkar inte mailen? Starta om datorn!

Funkar inte din mus? Starta om datorn!

Kommer du inte åt mappade nätverks enheter? Guess what? STARTA OM DATORN! :)


Japp skall ta och göra lite fler tester sen skicka ett mail med stat filerna till comgate får dom se att det ser ut att fungera med just en omstart.

Åter då en fråga (Vettifan vem jag helatiden frågar dock), kommer detta hända igen? och varför då? när? hur? .........are we there yet? are we there yet? are we there yet?


Ok Skriver nog lite mer senare.


Försöka handla in lite kaffe till jobbet idag också kom jag på efter att zippat första mini-koppen kaffe från "tryck på en knapp och få kaffe med eller utan socker/mjölk" maskinen.

Smakar riktigt illa gör det. Det var helt ok till en början men nu har dom bytt maskin och... skit smakar det...


Baj baj!

1 comments:

Enligt mig. said...

Ja, det var inte mycket du fick sova min stackars älskling.
Världens bästa pappa är du dock som låter mamsen sova ut :-) Älskar dig. Puss