Tuesday, September 25, 2007

Facebook

Jaha då var man där också.
Har aldrig någonsin gillat communitys och det finns ju ett par omkring oss.
Men vi här hemma kunde inte motstå grupptrycket, nyfikenheten om vad som skulle vara så mycket bättre med just Facebook..

Kan säga att det är precis som alla andra större communitys.
Det finns inget speciellt.
Eller well det speciella är att det är media som hypat upp detta community så himla mycket på gott och ont.
Många skriver om att stora företag spärrar facebook för att det har varit för mycket "facebook" på arbetstid.

Vad är det med folk.. vad skulle göra så att facebook blir så beroendeframkallade att man sitter mer o mer på facebook än att göra sitt jobb? Jag vet inte..
Jag förstår MMORPG Spelen som World of warcraft att det skapar ett visst beroende men facebook?
Aj, du vart biten av vampyren "lotta" eller aj du vart attakerad av piraten "per" som tog 5 guldmynt?
Nej tack... sånt kan dom hålla borta och jag kommer alldrig att driva nått sånt vidare.

En sak har vi kommit på med facebook och det är att eftersom vi jobbar den ön vi gör och så har man skaffat sig kompisar över hela världen nästan.
Så är ju detta tydligen det bästa sättet att fortfarande hålla kontakten.

Och kontakter är mycket bra att ha i dagens sammhälle på olikas sätt.
Skulle man bli arbetslös eller helt enkelt vill byta jobb eller liknande så kan just sånna kontakter vara riktigt bra.
Samt att det alltid är kul att kolla läget vad alla sina kompisar gör nu för tiden.

Så kontentat är nog..

Facebook, ett community för vuxna som inte vill växa upp men fortfarande vill hålla kontakten med nära o kära.

kan ha fel men så känner jag .. och alla har vi ett barn innom oss eller hur ? :D

1 comments:

Enligt mig. said...

Hihi näe här finns inga barn, ja förutom Gabriel då.
KOKM MOTT KOMOCKA! Fullständigt vuxet ;-)
Puss min älskling