Monday, September 24, 2007

Så var det en ny Måndags morron..

Gomorron på er alla,

"Då var det en ny hääärlig vecka med nya häääärliga utmaningar."
Ja så skriver i alla fall en polares "webansvarig" på deras intranät.
Varje dag dessutom eller någon likhet av det.

Well jag gillar inte Måndagar och har aldrig gjort så får se vad för hääärliga utmaningar man får idag då.
Skall strax röra mig till jobbet, skall bara ta en god kopp kaffe och skumma igenom lite nyheter osv innan man beger sig.

Läste just en sak på aftonbladet.se...

Full på fest – JA!
Chefsflirt – Nej!
"Detta var då en rapport från företaget Vasakronan.. men tycker jag ser likheter inom andra företag (det kanske är så på alla företag?)"

DETTA ÄR OK:
1: Att bli full på firmafesten (62
procent)
2: Att flirta med kollega (37 %)
3: Tala högljutt (36 %)
4:Snacka skit om kollegor (24 %)
5: Bristande hänsyn – typ inte göra
rent efter sig (23 %)
6: Ha utmanande kläder ( 20 %)
7: Köra med
assistenter och nyanställda (12 %)
8: Fjäska till sig fördelar hos chefen
(11 %)
9: Flirta med chefen (9 %)


MEN INTE:
Vänd på listan. (9 - 1)
Källa: Vasakronans
kontorsbarometer




Vad skall man säga.. det är väll så kanske på alla arbetsplatser?
mer kan ni läsa på i Aftonbladet.se

1 comments:

Enligt mig. said...

Vilken tur att du inte var min chef då hehe ;-) Puss puss